BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 17 Disember 2010

Aku dan Nekad!!!



Aku dh nekad..setelah brhari2 brfikir sbg org yg waras aku dh fkir utk mengubah dri aku...firstly, aku cuba menguruskan badan aku yang dulu tembam...alhmdulillah dah trun 11 kg...bertahun aku merana dgn bdan nie..bahagian paling aku benci ialah bahagian LENGAN!!!...Aku sangat tak suka bahagian tu...

Dulu seingat aku bahagian lemak mula bertumpu ialah bahagian lengan..aku start jd montel since form 4..Lepas ayah aku meninggal..tensyen kot..dgn nak exam time tu..mlm-mlm tak leh tdo..so aku goreng telur mata makan nasi dengan lambakan kari..hmm sedap gila..hasilnya berat aku prnah mencecah hmpir 70 kg..mcm hampeh ja bila ingat balik...

Lepas tu dengan masalah muka..aku nie punya masalah jerawat since standard 5 g..just Imagine! nak kta aku gatai merenyam rasanya start masuk poli baru start gatai!! xtau la kenapa...masalah hormon nie.. cakap la produk apa aku x cuba?? RnZ, Natasya, Felisa haishh..mcm2 g la... sekarang ni aku g ke pakar je la..smua jrawat aku kluar gila-gila punya..sampai aku amk kputusan menjadi katak dibawah tempurung.

nak salam ngn mak cik- mak cik kat umah knduri pn tnduk je...first month aku g kt doc tu dia bg ubat yang menyebabkan muka aku naik jrawat dgn jayanya..jrawat batu..skit lak tu...gram btul aku..bulan ke 2 aku g...aku nk mrh ja doktor tu...

Watie: Doc knapa muka sya naik jerawat makin teruk???
Doc : Memang mcm nie..sebab kita nak buang terus jerawat dari hdup you selama-lamanya...( sengal je doc ni)
Watie: Tp teruk ni doc...boleh baik ke??
Doc : Saya gerenti...tgok muka u..o manyak nanah ek..ok ok nti kita buang...u masuk blik sebelah...

tb2 sorang nurse masuk...
Nurse: Cik leh cuci muka sekarang..then baring
aku pn cuci muka dan baring...pastu doc dtg...
Doc: ok dok diam2 k..lgi 3 bulan muka u akan cantik...! (hrap btul la)
lpas tu aku rasa doc tu sapukan satu krim..mula2 sejuk pastu panas....pastu dia picit jerawat..huwaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! sakit...macam nak tumbuk ja muka doc tu..suka ati pcit jerawat aku..sakit gila...aku smpi menangis...ketar 1 bdan...how dare u!!!!!

pas hbis aku cuci muka..then aku tgok muka aku...Arghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!! nak nagis rasa..apa dah jadi nie..sangat teruk la.....muka nie berdarah..pstu luka tu nmpak mcm luka campak..x pun luka acident..mcm kudis pn ada..aku pn geli...

banyak hri gak di rumah smpi skrg..segan nak kuar..skrang luka dah baik..tp bengkak g muka aku..ubat pn dh makin power...aku ni ada masalah suka picit jerawat kt muka aku..skrg tgh belajar x nak picit jrawat g..kalau x bila nak baik kan..nti kalau dh bsedia aku tnjuk la gmbar aku...bila muka ok...

Sekarang nie aku brsedia nak tnjuk progress berat aku ja...hehehe...tgah usaha g nie....ad beberapa kg...

pic sebelah kiri..masa konvo kt poli thun 2008...yang belah kanan gmbor latest aku....
aku x puas hati g ngn bdan aku...aku ad trget aku..yg msti dilunaskan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan