BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 29 April 2011

UPSI PART 1

Pertama kali datang UPSI terpinga-pinga gak….hbih exam di Politeknik terus dtang sini..dari suka mengira-ngira..kalkulator di tangan terus x guna langsung… Ijazah Pendidikan Kemahiran Hidup…hmm itu la kos yang aku amk di UPSI…aku bertolak awal sehari..tido umah abg aku dekat Rawang…Smpai KHAR naik lift nak g bilik..aku ingt g..dlm lift tux de smpai leh tumpang  smua family aku..masa g daftar 2 buah keta g..1 sticker bagi dkt abg no 2..abg no 1 g brlakon dpn AJK yang jga tu..’dik..xtau la..kami x dapt pun sticker keta tu..huh abg aku memang hebat berlakon’ skali ckp ja trus dpt sticker…

First time smpai…tmpat ap nie??? Truk gile…hutan..kampung….apa pun tak dak…bleh hidup ke nie… (tpi ok je lma-lama..) tp abg aku ckp dtg cnie rugi x g satu tmpat tu..Guess what? Kdai mkan yg jual aym kampong tu…seumur hdup aku prtma kali aku smpai kedai yang pelanggan tunggu sebelum smua org serbu masuk bla pintu di buka..hebat kan? Yang dtng bukan calang-calang orang pensyarah, naik Mercedes…Honda…bila aku mkn..kurus gile aym…x sedap pun..xtau apa yang sedap..bukan selera aku..tp spnjang 3 tahun setengah mmg kdai tu msh jadi tumpuan….


Nie la contoh lauk yang aku makan..harga boleh tahan..kari dia..hmm ntah la..bukan selera aku kot..orang lain cakap sedap..aku ckap tak sedap..hahahaha

Hari-hari aku nangis..aku mengaku aku menangis..3 bulan pertama sangat teruk di sini..jasad je kt sini fikiran dkt lain…telefon mak nangis ja..truk btul aku..tiap minggu blk umah abg aku dkt Rawang..kawan tak berapa ramai..aku ingat g masa tu aku selalu ke kelas dengan Husna dan Sha..dekat hujung sem aku dh mula rapat dengan Pija, Nor, Hema  dan housemate aku..Aku ni lambat skit msuk dgn org…lmbat sgat..mkn masa la….so spa x kenal aku nsib la…Roomate pertama aku Inang..Pastu Kak Dila sampai sekarang….
Inang..mula-mula senyap je minah nie..tanya sepatah..sepatah jawab..macam hampeh tipu aku cakap Khalid sepupu dia..huh Tipah Tertipu! Last-last  tunang dah..hahaha..tpi lama-lama ok ja…dia lmbat masuk gak dengan orang macam aku la..senyap….

Housemate aku time tu…

Inang
Kak Dila
Eyja
Zuraini atau Zuera
Amani Farhana

Ni gambar yang aku amik dari bilik aku..masa nie sem 3 kot..kalau tak silap la...


Yang ni masa sem 2..aku g jalan-jalan pusing KAB dengan Zuera dan Yahya

Yang ni Sem 2..kami bersiap-siap nak g Kg Pantos..Kg orang Asli...hohoho pengalaman nie pengalaman....

Ni la..Kampung Pantos..Siang nampak harmoni je..malam sangat menakutkan....



1 ulasan: