BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 17 Februari 2011

CONTEST "COMELNYA BERBAJU KURUNG'

Baby tag aku contest nie..mcm best je..join..heheh..cuba nasib..kot menang..hahahaah..org yang tag nie nama dia Ayu..aku dah pun jadi kawan dia..x salah kan berkawan..jom kita join contest yang diberi nama Comelnya Berbaju Kurung. Done

Kenapa perempuan pakai baju kurung comel???? hmm haruslah comel..nie kan baju kebangsaan kita..baju kurung bukan orang Melayu ja pakai k..orang Cina, India,Kadazan semua pakai..dan of course nampak comel sangat-sangat..and kiut miut kan... sapa lagi nak pertahankan warisan kita nie kalau bukan kita kan..dah terbukti kita smua nmpk comel dgn berbaju kurung (except lelaki) la kan kan... sejuk mata sesiapa yang memandang mreka yang berbaju kurung...betul tak???..Done



Soalan seterusnya..eceh macam nak jawab exam lak....pendapat tentang baju kurung... ok pada pendapat cik asmawati baju kurung nie melambangkan identiti kita bukan sebagai orang Melayu tetapi juga sebagai rakyat Malaysia. Orang Cina, India semua pakai jugak baju kurung kan..memang baju kurung sesuai untuk orang Malaysia. Baju kurung nie kan warisan kita sejak dari Zaman Kesultanan Melayu Melaka kan..so haruslah dijaga bersama-sama.saya pun hari-hari pakai baju kurung ke kelas..sebab saya sangat suka berbaju kurung...jangan sapa pun ckp out of date..sebab kita boleh ubahsuai baju tu pelbagai fesyen..btul tak... Done

ok..saya nak tag dekat kawan-kawan saya yang lain..yang saya tau mereka sangat suka berbaju kurung...

Done..................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan