BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 3 Februari 2011

MAIN KAYU TIGA

Dikala malam bulan sabit. Mata terpaku melihat skrin enset. Cahayanya terang berkerdip-kerdip. Maka bermulalah bicara menyangkal kata penuh dusta.

"Siang tadi lu pergi keluar kan? Lu pakai baju oren kan?"
Pertanyaan dengan rasa marah yang boleh dirasa.


"Err, keluar. Gua pakai baju hitam lah. Mana ada baju oren."
Menjawab macam yakin. Tapi perasaan sudah huru-hara. Agak lain macam pertanyaan itu.


"Lu mahu tipu lagi? Kawan gua nampak lu siang tadi. Siapa perempuan tu?"
Tanpa simpang siur, terus tanya secara derek apa yang terbuku di dalam hati.

"Eh, perempuan mana lagi ni? Gua keluar dengan kawan lelaki lah."
Dalam kepala sudah ligat berputar macam celaka mencari kata.

"Kenapa lu mahu tipu lagi? Patut lu tak pernah contact gua lagi sekarang ni."
Misteri selama ini mungkin sudah ada jawapannya.

"Lerr, lu pun tak contact gua juga. Gua ingat lu sibuk. Tak mau lah kacau."
Tengok tu. Pandai pula mencari alasan. Keh keh keh!

"Alasan!! Sampai hati betul lu kan? Siapa perempuan siang tadi?!!"
Memang sudah yakin. Pertanyaan siapa perempuan itu bukan pada nama perempuan itu sebenarnya.  Tapi siapa perempuan itu di hati lelaki yang tengah serabai jiwanya ketika itu. Kan kan kan!!

"Tiadalah!! Mangkuk mana cerita sama lu ni? Kalau lu tak percaya, sudah!."
Sudah mati akal terpaksa lah buat-buat marah dan bagi jawapan yang paling selamat walau ianya hampir sama seperti mengambil sepakan penalti dan bergantung dengan nasib. Apa yang mahu jadi, lantaklah. Lagi pun ada mesej masuk dalam enset dari perempuan yang menjadi perbualan dan pertanyaan itu. Ahh!! mampus.
*
*
*
Suasana sunyi seketika. Cengkerik saja yang buat bunyi.

"Betul tiada perempuan dengan lu tadi? Sumpah?"
Kalah saiko. Walau pun dia tahu yang dia berada di pihak yang benar. Dia menyedapkan hati sendiri. Pasal apa? Pasal sayang. 

"Sumpah tiada."
Bersumpah dengan suara lembut hampir tak kedengaran. Dalam hati beristighfar banyak-banyak minta ampun sama tuhan.


Sadis sunggoh!!



**************

Beberapa bulan kemudian, lelaki itu dimakan sumpah. Yang dikejar tak dapat, yang digendong berciciran. Dia pula yang dikayu tiga kan. Bertaubat terus lelaki itu. Padan lah dengan muka. Tapi tak mengapa. Itu pengajaran dan menjadi iktibar sebenarnya. Kalau mahu curang sila terus terang. Tak kisah lu makwe atau pakwe. Jangan main kayu tiga atau kayu empat atau kayu lima. Lagi satu maha penting, kayu tiga waktu belum ada ikatan sah gua ingat masih boleh terima lagi. Jangan sampai dah kahwin, baru mahu main kayu tiga memang parah punya main bangsat. Kalau kawan-kawan gua tak kira lelaki ke perempuan pun, bila lu orang dah kahwin tapi main curang-curang di belakang pasangan lu orang, gua remove lu orang dari facebook gua.





GIGIT TELINGA BIAR PUTUS JE!!!DEGIL SGT KAN....EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...............................................................


P/S I AMK ENTRY NIE DARI ORG JA..THANKS TO PECAH KATA.I X CKP GUA LU NIE SEBAB MAK BAPAK I X AJAR SRUH KURANG AJAR..SAPA MAKN CILI DIA RASA PDAS..HAHAHAHAHAH....ARGHHHH......PEDULI APA HAKU!!! HUH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan